25 augusti 2013

Åbo, jag tror jag kan lära mig att tycka om dig också

Nu har jag bott i Åbo i en vecka redan. Tiden går nog väldigt snabbt ibland. På måndag börjar jag skolan, det känns spännande. Får se hur det kommer att gå.

Min kära kusinvitamin Rebecka har också flyttat till denna eminenta stad. Hon bor hos mig nu i helgen, vilket är trevligt, för det blir nog väldigt ensamt här när ingen ännu har anlänt till Åbo. Vi har vandrat runt i centrum några dagar nu och försökt bekanta oss lite med vår nya bostadsort (vilket kanske inte har gått så där väldans bra, men några framsteg har vi gjort).

Detta är resultatet av förkylning kombinerat med trötthet (och Rebeckas kommentar om att jag skulle tänka på henne och se glad ut). Vackert så, vackert så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar