5 december 2012

we just keep on dreaming

Det finns så mycket jag skulle vilja göra. Åka ut och resa, men det finns det inga pengar till (och då pengar finns, finns ingen tid), lära mig spela gitarr (det har jag inte tålamod med), fotografera mera, umgås mera med mina vänner, träffa nya människor, flytta hemifrån ännu en gång, få lite förändring i mitt liv helt enkelt. Men jag tror jag är rädd. Rädd att ta steget framåt, ur bekvämligheten i nuet. Jag har det bra nu, men jag börjar tröttna på att bo hemma med mina föräldrar, tröttna på att behöva åka en timme norrut för att få träffa mina vänner, tröttna på att bara jobba på måndagar.
Nåja, jag flyttar till Åbo nästa höst, så då får jag min förändring. Om jag ska vara ärlig är jag livrädd för att flytta dit. En ny stad, ny skola, nya människor, etc. Men det ska väl nog bli bra det också.


2 kommentarer:

  1. Men Åbo är världens finaste stad i hela Finland! Om man frågar mej i alla fall. De kommer nog gå så bra så, kan rent av bli det bästa som hänt på länge (som när jag flyttade till Helsingfors och fick vänner för livet) ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Let's hope for the best! ;D
      sådär på tal om Helsingfors tänkt ja att ja sku måst kom o häls på igen snart ;)

      Radera