13 november 2012

They say that things just cannot grow beneath the winter snow, or so I have been told

Kvällens underhållning bestod av flera koppar te och bilder från mitt första år i FKF. Vissa stunder saknar jag den skolan, men oftast är jag bara lättad över att jag inte går där längre.



En sak jag lärde mig under de tre åren jag spenderade där var att man inte kom särskilt långt med en negativ attityd. Visst, man kunde inte vara glad konstant, det skulle bara ha blivit tungt. Men om man försökte fokusera mer på ljuspunkterna än på de jobbiga sakerna gick det mycket lättare. Eftersom det är en väldigt liten skola kommer man väldigt nära varandra, och det är också lättare för alla andra om man försöker vara lite positiv iallafall. Jag fick möta många motgångar under mina år i skolan, men jag försökte så gott jag kunde att hålla upp humöret. Det var inte alla gånger jag lyckades, och då tillät jag mig själv att vara på dåligt humör, för jag visste att det skulle lugna sig tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar