9 mars 2012

She's standing by a broken tree

En natt som denna, då en liten flicka vid namn Maria borde sova för att orka ta sig upp ur sängen imorgon och sitta minst tre timmar och skriva psykologi preliminär, bestämmer sig huvudet att det ska sätta igång tankeverksamheten.

När jag ser tillbaka på mitt liv vill en del av mig tillbaka till den tiden, speciellt nu då allt känns som att det skulle vara för mycket. Studentskrivningar, sommarjobb, praktik, pengar, fortsatta studier et cetera. Men så minns jag smärtan, ångesten, paniken jag kände för ungefär ett och ett halvt år sedan. Det gör att jag klarar av utmaningarna jag står inför, trots att det känns fruktansvärt jobbigt för tillfället. En del av mig är glad att det är endast tre månader kvar tills det är slut på dessa tre år, men en del av mig känner av stressen det för med sig. Just nu vill jag inget annat än att det ska vara slut. Det känns som att jag har gjort mitt här, jag behöver byta omgivning. Jag har haft tre fina, men också otroligt irriterande, jobbiga och frustrerande år i den här skolan. Men nu känner jag att jag vill gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar